...................................................

...................................................

Ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΘΕΣΜΟΣ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΥΔΕΝ ΘΕΤΩΝ ΟΡΙΟΝ ΕΝ ΤΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

Ποιός (πραγματικά) ΕΙσαι? (Για το Όλυμπος – Νάουσσα της καρδιά σου)

Έχω την αίσθηση – και συμπαθάτε με αν κάνω λάθος – πως όλα αυτά τα παράδοξα των τελευταίων ετών σε αυτόν τον τόπο, ακουμπάνε πρωταρχικά σε μία μάλλον εύπεπτη και εν πολλοίς γλυκανάλατη τσουλήθρα,  που τεχνιέντως βαφτίσαμε κατόπιν στο άνετο «Πτώση Αξιών».

Μετά, τη στήσαμε σαν το Δρομέα που δήθεν τρέχει, αλλά ευτυχώς δεν κουνιέται ρούπι. Άσε που έτσι και τον πιάσεις κόβεσαι. Τέλος όμως,  απλώσαμε μια αρίδα απο δω ίσα με απέκει χαλαρά στην τηλεόραση, γυρίσαμε μία δεξιά και μιά αριστερά νωχελικά και ανάψαμε πασαλίδικα ένα βαρύ τσιγάρο.
Δεν θα ψάξω για αιτίες, γιατί ετσι θα χαλάσουμε τις καρδιές μας αλλά δεν το βρίσκω στην τελική και τόσο σόφρον, μια και απο αλλού θέλω επι του παρόντος να το δούμε το θέμα.
 Άλλωστε,  πιο πολλά μοιράζεσαι γνωστικά όταν ακούς,  παρά όταν μιλάς.
Θα καταλήξω όμως σε κάτι που εύκολα αν παίξεις τη RAM σου λίγο μπρος - πίσω θα καταλήξεις και συ, όπως άλλωστε και γω λίγο πιο πριν αλλά και όσες άλλες φορές πιο παλιά το αναρωτήθηκα.
Εδώ λοιπόν, ξέρω ότι μιλάει απλά ένα τίποτα.
Για σένα και τη φαντασία σου ας του δώσουμε ένα άλλο όνομα για να μην του χαλάσω τη μόστρα.
Ας το πούμε « κενό».
Αυτό το «κενό» με αφουγκράζεται.
Αυτό το «κενό» σε αφουγκράζεται.
Απο μεριάς του βέβαια, δε μπορεί να κάνει και κάτι άλλο!
Κάποιος όμως πρέπει να κάνει το πρώτο βήμα.
Ποιό είναι αυτό, πότε και πώς, είναι αυτό που χωρίζει τη «στατική στιγμή» απο το «δυναμικό πάω».
Αν δεις αυτά τα δύο σαν σημεία ονειρικά, κάπως θα δεις ότι συνδέονται.
Η σύνδεσή τους, εν είδει γεφυριού, έχει ένα όνομα πολλά χρόνια τώρα.
Πιθανώς να φορτίζεται νοηματικά και να εκφορείται ηχητικά με κάτι σαν  «Αξιοπρέπεια» .
Αν παίζει ακόμη αυτή η λέξη.
Ξέρεις, αυτή που χάθηκε απο τότε που μιά άλλη ροκιά, το «Φιλότιμο», κατάντησε τσολιαδάκι MADE IN CHINA για καλτσωμένους με πέδιλα στο Μοναστηράκι, αλλά και ντόπιους τσίφτες χαμένους πίσω απο τις τσίκνες των ιθαγενών σουβλακερί με περιούσιο  - τζάμπα -  είδος την  άρπα κόλα ΣΥΓΝΩΜΗ.
Και δε σχετίζεται ούτε με το «κερδίζω» ούτε με το «χάνω».
Αλλά με το ποιός ΕΣΥ (πραγματικά) ΕΙσαι.

Κάθε φοιτητικό μου μεσημέρι στη Σαλονίκη, κατά τις 2, με την προϋπόθεση ότι υπήρχαν λεφτά, έφευγα με το μοτοποδήλατο απο τις Σαράντα Εκκλησιές και κατέβαινα Όλυμπος-Νάουσα για φαγητό σε πακέτο. Ψώνιζα για μένα, τους συγκατοίκους και όποιες άλλες υπάρξεις μας έκαναν την τιμή να φάνε μαζί μας.
Τα γεροντάκια στο ταμείο ήταν τόσο συμπαθητικά!!!
Πολλές φορές εύρισκα και φίλους, οπότε έπινα πιθανόν και κάτι μαζί τους όση ώρα περίμενα να " με ετοιμάσουν"!
Συνήθως παρκάριζα ακριβώς απέξω, αφήνοντας κρεμασμένο το κράνος στο τιμόνι.
Μέχρι που κάποια φορά βγαίνοντας έξω βρήκα μόνο το κράνος...
 Επειδή ο διάολος όμως έχει πολλά ποδάρια, το ίδιο βράδυ έπιασα το μηχανάκι μου με τον κλέφτη επάνω.
Πτυχίο πήρα.
Άρα, όπως καταλαβαίνετε, δεν τον σκότωσα......
Μία άλλη φορά φτάσαμε στην είσοδο μαζί με το Μάνο Κατράκη.
Συνοδευόταν απο τη γυναίκα του.
Στην είσοδο έκανε συνήθως πιάτσα ένας συγκεκριμένος λαχειοπώλης.
 "Τι μου κάνεις μωρε? Είσαι καλά?" είπε το θεατρικό τέρας στον λαχειοπώλη με εκείνη τη φωνή που σάρωνε.
Θυμάμαι τη στιγμή σαν τώρα.
Όχι τόσο για τη φωνή.
Αλλά για τη χειρονομία του θεατρανθρώπου αυτού που πέρασε τεχνιέντως και βουβά ένα χαρτονόμισμα των 50 δραχμών στον πλανόδιο, για να εισπράξει ένα σιωπηλό "Σε ευχαριστώ", μετατρέποντας μπροστά στα απορημένα μάτια μου το μεγάλο σε απέρριτο και τη βραχνάδα σε ανθρωπιά ενός άγνωστου μέχρι τότε επιπέδου, μην πω και μέχρι σήμερα.
Για την είσοδο αυτή, τη στιγμή , τη φωνή, τον αέρα, τη σιωπή του χρόνου, τα αμφιθέατρα, θέατρα, το άχρωμο σήμερα, το απλό γαμώτο, Μάνο Κατράκη σε ευχαριστώ...
Ετεροχρονισμένα ή μη, δεν έχει δα και καμμιά σημασία...
Το Όλυμπος-Νάουσα δεν υπάρχει πιά εδώ και χρόνια.
 Ένα μεγάλο μέρος της καρδιάς μου για τη Θεσσαλονίκη χάθηκε με αυτό.
Τα μαύρα παντελόνια με τα άψογα λευκά σακάκια, σχεδόν γυαλισμένα απο την επανάληψη και τα άψογα κολλαριστά τραπεζομάντηλα με τα πετσετάκια τα πάνινα και τα ποτήρια τα ζεστά, πέρασαν πιά στην ιστορία.
Δεν ξέρω εκείνο το κομμάτι της παραλίας πόσα θάχει να σκέφτεται.
Σίγουρα πάντως, θα έχει να προβληματιστεί σοβαρά για μία έστω και στοιχειωδώς επάξια συνέχεια.
Παρόλα αυτά, ταμπουρωμένος πίσω απο τον προσωπικό μου συμβιβασμό, δεν μπορώ να μη σκέπτομαι αυτό που οι Κινέζοι στοιχειοθετούν σε λόγο σκελετικά πως "Ότι ανεβαίνει κάποτε θα πέσει".
Στην προκείμενη περίπτωση, το εστιατόριο που κράτησε σταθερή την ποιότητα φαγητού, εξυπηρέτησης και κοσμιότητας, πέρασε αξιοπρεπώς μέσα απο το αιώνιο λευκό του στο περελθόν, ίσως γιατί αρνήθηκε να βάλει νερό στο κρασί του.
Ή γιατί η ιστορία του δε φτήνηνε σε πείσμα καιρών σάπιων και αναντίρρητα αξιακώς υποτιμημένων.
 Έτσι, αν και εξυπηρέτησε ισότιμα απο βασιλείς μέχρι φοιτητάκια σαν και μένα, απλά πέρασε στην ιστορία αφήνοντας πίσω του αυτό που σήμερα λίγοι απολαμβάνουν επάξια. 
Μια αξιοπρέπεια που δικαιωματικά ανέκαθεν το περιέβαλε.....

Δελφοί.
Μηδέν άγαν (τίποτε δεν είναι ολοκληρωμένο)
Δελφοί.
Γνώθι σαυτόν.(Να ξέρεις ποιός είσαι)
Ανάμεσά τους ΕΙ (συνειδητά να ΕΙσαι)
Αθήνα.
Θες να είσαι στο 500 π.Χ. ή προτιμάς 2015 μ.Χ.?
Θες να είσαι στην Πνύκα ή προτιμάς Σύνταγμα?
Τα ξύλινα τείχη όπου κι αν πας, ήταν πάντα εδώ!
Ξεχάσαμε όμως τελευταία πώς μιλάνε!
Πάνω τους, μόνη, κάνει συνέχεια πάνω-κάτω μία κόρη.
Ευθυτενής λένε, κι απόμακρη, αλλά μπορεί να κάνουν λάθος.
«Αξιοπρέπεια» μου είπαν ότι τη φωνάζαν κάποιοι εκεί, αλλά θα ξαναρωτήσω.
Δε μπορεί,  στο Σύνταγμα που θέλεις να βγώ, όλο και κάποιος θα γνωρίζει...

ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΑΡΚΑΔΕΣ ΕΣΜΕΝ

H ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Ο ΟΡΚΟΣ

«Ορκίζομαι ενώπιον του αληθινού Θεού, ότι θέλω είμαι επί ζωής μου πιστός εις την Εταιρείαν κατά πάντα. Να φανερώσω το παραμικρόν από τα σημεία και τους λόγους της,.......


Ορκίζομαι ότι θέλω τρέφει εις την καρδίαν μου ΑΔΙΑΛΛΑΚΤΟΝ ΜΙΣΟΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΤΥΡΡΑΝΩΝ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ μου, των οπαδών και των ομοφρόνων με τούτους, θέλω ενεργεί κατά πάντα τρόπον προς βλάβην και αυτόν τον παντελή όλεθρόν των, όταν η περίστασις το συγχωρήσει.

Ορκίζομαι να συντρέχω, όπου εύρω τινά συνάδελφον, με όλην την δύναμιν και την κατάστασίν μου. Να προσφέρω εις αυτόν σέβας και υπακοήν, αν είναι μεγαλύτερος εις τον βαθμόν και αν έτυχε πρότερον εχθρός μου, τόσον περισσότερον να τον αγαπώ και να τον συντρέχω, καθ΄όσον η έχθρα μου ήθελεν είναι μεγαλυτέρα.


Ορκίζομαι ότι καθώς εγώ παρεδέχθην εις Εταιρείαν, να δέχομαι παρομοίως άλλον αδελφόν, μεταχειριζόμενος πάντα τρόπον και όλην την κανονιζομένην άργητα, εωσού τον γνωρίσω Έλληνα αληθή, θερμόν υπερασπιστήν της πατρίδος, άνθρωπον ενάρετον και άξιον όχι μόνον να φυλάττη το μυστικόν, αλλά να κατηχήση και άλλον ορθού φρονήματος.


Ορκίζομαι να προσέχω πάντοτε εις την διαγωγήν μου, να είμαι ενάρετος. Να ευλαβώμαι την θρησκείαν μου, χωρίς να καταφρονώ τας ξένας. Να δίδω πάντοτε το καλόν παράδειγμα. Να συμβουλεύω και να συντρέχω τον ασθενή, τον δυστυχή και τον αδύνατον. Να σέβομαι την διοίκησιν, τα έθιμα, τα κριτήρια και τους διοικητάς του τόπου, εις τον οποίον διατριβώ.

Τέλος πάντων ορκίζομαι εις Σε, ω ιερά πλην τρισάθλια Πατρίς !


Ορκίζομαι εις τας πολυχρονίους βασάνους Σου.


Ορκίζομαι εις τα πικρά δάκρυα τα οποία τόσους αιώνας έχυσαν και χύνουν τα ταλαίπωρα τέκνα Σου, εις τα ίδια μου δάκρυα, χυνόμενα κατά ταύτην την στιγμήν, και εις την μέλλουσαν ελευθερίαν των ομογενών μου ότι αφιερώνομαι όλως εις Σε.


Εις το εξής συ θέλεις είσαι η αιτία και ο σκοπός των διαλογισμών μου.

Το όνομά σου ο οδηγός των πράξεών μου, και η ευτυχία Σου η ανταμοιβή των κόπων μου.
Η θεία δικαιοσύνη ας εξαντλήσει επάνω εις την κεφαλήν μου όλους τους κεραυνούς της, το όνομά μου να είναι εις αποστροφήν, και το υποκείμενόν μου το αντικείμενον της κατάρας και του αναθέματος των Ομογενών μου, αν ίσως λησμονήσω εις μίαν στιγμήν τας δυστυχίας των και δεν εκπληρώσω το χρέος μου.


Τέλος ο θάνατός μου ας είναι η άφευκτος τιμωρία του αμαρτήματός μου, δια να μη λησμονώ την αγνότητα της Εταιρείας με την συμμετοχήν μου».

Διαδήλωση κατά του Μεγάλου Διδασκάλου της Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Γαλλίας

Διαδήλωση κατά του Μεγάλου Διδασκάλου της Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Γαλλίας
ΕΔΩ.....ΚΟΤΕΣ ΤΑ ΠΟΥΛΑΚΙΑ ΜΟΥ...ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΧΑΣΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΛΙΛΙ

Διαδήλωση κατά του Μεγάλου Διδασκάλου της Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Γαλλίας Το Σάββατο 3 Δεκ. 2011 πραγματοποιήθηκε στο Palais des Sports Murcel Cerdan συγκέντρωση διαμαρτυρίας κατά του Μεγάλου Διδασκάλου της GLNF.

Οι περίπου 1200 παρευρισκόμενοι ζήτησαν την απομάκρυνση του Μ.Δ Francis Stefani κατηγορώντας τον για τον τρόπο που διοικεί την συντεχνία. Οι διαδηλωτές τραγούδησαν το γνωστό τραγούδι των Παρτιζάνων (Marseillaise) και κατέθεσαν στεφάνι παραπέμποντας στο θάνατο της αδελφότητας.

Να σημειωθεί ότι η διαδήλωση καλύφθηκε από τον τύπο με εκτενή αναφορά από την LaParisien .


ΑΠΟ ΤΟ BLOG

http://tektonismos.blogspot.com/2011/12/blog-post_05.html?spref=fb

ΝΑ ΤΟΥΣ ΧΑΙΡΕΣΘΕ

ΝΑ ΤΟΥΣ ΧΑΙΡΕΣΘΕ
Από το Freemasonry today (τεύχος Μαρτίου 2009). Ποιοί είναι οι εικονιζόμενοι ; Κάντε κλικ στη φωτογραφία και φουσκώστε από Εθνική Υπερηφάνεια

ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ ΩΡΕ

Για πάνω από τέσσερα χρόνια καλούμε τη διοίκηση της Μεγ. Στοάς να κάνει έστω μια δήλωση για το όνομα της Μεγάλης Στοάς που φύτεψαν οι άγγλοι στην γειτονική χώρα που καπηλεύεται την πολιτιστική κληρονομιά όχι μόνο της Μακεδονίας αλλ' όλης της Ελλάδας.
Εκατοντάδες χιλιάδες Ελλήνων έχουν αγανακτήσει με την θυελώδη σιωπή της διοίκησης της Μεγάλης Στοάς, που περιφρονεί όχι μόνο τα Εθνικά μας θέματα αλλά και την μοναδική πατριωτική παράδοση του Ελληνικού Ελευθεροτεκτονισμού.
Απευθυνόμενοι σ' αυτούς τους λέμε " ...το 1993 οι Άγγλοι σας απαναγνώρισαν γιατί ένας καλεσμένος σας μίλησε σε ανοιχτή εκδήλωση για το Μακεδονικό και σε λίγα χρόνια σας φυτεύουν στα Σκόπια μιά Μεγάλη Στοά με το όνομα της Μακεδονίας που καπηλεύεται μέχρι και το σήμα σας (το Γ). Εσείς παρίστασθε σε κοινές διεθνείς εκδηλώσεις με τους Σκοπιανούς και δεν κάνετε ούτε μια απλή δήλωση, όπως ο τελευταίος μουσικοχορευτικός σύλλογός μας σε ανάλογες εκδηλώσεις . ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ ΩΡΕ."

ΠΡΟΣΟΧΗ - attention -achtung-attenzione- ΠΡΟΣΟΧΗ

Το παρόν ιστολόγιον είναι ΑΥΣΤΗΡΩΣ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟΝ δια τους Τέκτονες τους ανήκοντες εις στοάς υπό την Μ. ΣΤ. της Ελλάδος, καθότι διάκειται εχθρικώς προς την παρούσα διοίκησή της (όπως ισχυρίζεται η ίδια )
Η δια του διαδικτύου διακίνηση του περιεχομένου του, ως και η ανάγνωση, υπαγόρευση, φωτοαντιγραφή η άλλη αναπαραγωγή, διαφήμιση, προώθηση, επίδειξη, όλου η μέρους, κατοχή, χρήση, νομή δι' αντιφωνήσεως η μη , μετ' εκταξεως η μη , μίσθωση, δωρεά, δωρεά αιτία θανάτου, νέμηση ανιόντος, πώληση με αντιφώνηση νομής η μη, δάνειο , χρησιδάνειο, εισαγωγή, εξαγωγή και εμπορία του, επιφέρει πειθαρχικόν έλεγχον, συμφώνως τω άρθρω 203 παρ. 2γ και 3α δ και ι του Γενικού Κανονισμού της Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος (αρμόδιος κ. Τρουχίλο, οδός Ιεράς Εξετάσεως και Στάλιγκραντ 13, Τ.Κ. 666. Μεσαίωνας
Treblinka, 7ο Κρεματόριο δεξιά)


Ο ΕΝΔΟΞΟΣ ΑΛ - ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ ΛΑΜΟΓΙΟ

Ο ΕΝΔΟΞΟΣ ΑΛ -  ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ ΛΑΜΟΓΙΟ
Εκείνα τα κόλπα με τις μεταχρονολογημένες πληρωμές και τις γυψοσανίδες πως μου ξέφυγαν ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΕΓΑΣ ΧΑΣΟΔΙΚΗΣ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ ?

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΕΓΑΣ ΧΑΣΟΔΙΚΗΣ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ ?
ΩΡΕ ΤΙ ΜΑΝΙΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ?

ΠΡΟΣ ΛΕΒΕΝΤΕΣ

ΤΕΛΙΚΑ ΡΕ ΛΕΒΕΝΤΕΣ ΤΟΥ ΤΑΛΛΗΡΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΣΑΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ Η ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ ΓΑΡΓΑΡΑ

Ποίον αφορά η κατωτέρω περιγραφή του αειμνήστου Υπάτου Μεγάλου Ταξιάρχου Χρυσάνθου Κατσικοπούλου

“…..Εν γνώσει του ψευδολογών….εμφανίζεται ως τελείως αναξιόπιστος και κάθε άλλο Χριστός και ενάρετος , καθόσον προκειμένου να καταστή ενεργόν μέλος του Υπάτου Συμβουλίου, απηλλωτρίωσε τον εαυτόν και την προσωπικότητά του, καταστάς πράγματι ΠΡΑΓΜΑ, RES, ΟΝΙΟΝ, διαπραγματευθείς την ψήφον του δια δολοπλοκιών και δια προσπαθειών όπως εξακριβώσει ποίος θα τον προέκρινεν ως Ανθύπατον, ίνα τον ψηφίση ως Ύπατον…ο πολέμιος του Σκωτικού Τεκτονισμού, ο υβριστής του Υπάτου Συμβουλίου, ο ανέντιμος και διαφθορεύς αφού εβολιδοσκόπει Κρ. Αδελφούς ους προσεπάθει να διαφθείρει ….έρπων και λίχων….εξακολουθών την επιδειξιομανίαν του…ως άλλος σατραπίσκος…μεθυσμένος με την πρόσκαιρον δόξαν του…”


ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΒΡΙΖΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ

ΑΠΟ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΡΕΖΙΛΗΔΕΣ

ΠΡΙΝ ΕΚΑΤΟ ΧΡΟΝΙΑ

ΠΡΙΝ ΕΚΑΤΟ ΧΡΟΝΙΑ
Ο επίσκοπος Πειραιά εδώ και χρόνια επιδίδεται συστηματικά σε υβριστική και συκοφαντική εκστρατεία κατά του Ελευθεροτεκτονισμού. Στα πλαίσια της εκστρατείας αυτής έχει ασκήσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσφυγή με την οποία επιδιώκει την διάλυση των Τεκτονικών στοών. Πρόσφατα και με αφορμή τις δηλώσεις της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος για την πολιτική κατάσταση της χώρας, εμφανίσθηκε σε Τηλεοπτικές εκπομπές μεγάλης ακροαματικότητας και συνέχισε τις υβριστικές και συκοφαντικές επιθέσεις κατά του Ελευθεροτεκτονισμού. Απ’ όσα γνωρίζουμε ουδεμία τεκτονική δύναμη αντέδρασε με οποιοδήποτε τρόπο. Η τεκτονική ιστορία μας πληροφορεί ότι σε κάθε παρόμοια περίπτωση οι τεκτονικές αρχές εκδήλωναν άμεσα σοβαρότατες αντιδράσεις προκειμένου όχι μόνο να παύσουν οι άδικοι επιθέσεις αλλά και δια να ενημερωθούν περί του Τεκτονισμού οι απληροφόρητοι πολίτες. Σήμερα που βρισκόμαστε σε εποχή γενικευμένης κρίσης, όπου εκκολάπτονται και εμφανίζονται συνεχώς αλυτρωτικές και συνομωσιολογικές θεωρίες αποδίδουσες στον Ελευθεροτεκτονισμό κάθε κακό, οι τεκτονικές διοικήσεις κοιμόνται μακαρίως τον ύπνο της εσωστρέφειας και της πρωτοφανούς ανικανότητας και δυστυχώς δικαιώνουν συνεχώς την αυστηρή κριτική μας. Δημοσιεύουμε τελείως ενδεικτικά απόκομμα της εφημερίδας ΕΜΠΡΟΣ της 1.3.1909 όπου περιέχεται άρθρο του τότε Υπάτου Μεγάλου Ταξιάρχου Εμμ. Γαλάνη, περί τεκτονισμού (χρησιμοποιεί τον σωστό όρο «ελευθεροτεκτονική»). Το άρθρο αυτό δημοσιεύθηκε εξ αφορμής και σε απάντηση επιθέσεων όχι Επισκόπου μεγάλης πόλεως, αλλ’ ενός ιεροκήρυκα του Βόλου, το 1909 και όχι το 2010. Αθήνα Δεκέμβρης 2010 Καθηγητής Σπήλιος Αναγνωστόπουλος