...................................................

...................................................

Ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΘΕΣΜΟΣ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΥΔΕΝ ΘΕΤΩΝ ΟΡΙΟΝ ΕΝ ΤΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ κ. ΛΕΩΝ. ΚΑΣΙΑΠΗ



Δημοσιεύουμε επιστολή του κ. Λεωνίδα Κασιάπη, ο οποίος είναι στέλεχος στοάς της μστε.


Διανύουμε μια εποχή πνευματικής, πολιτιστικής και γενικότερα κρίσης αξιών της κοινωνίας. Η κρίση αυτή δεν άργησε να κρούσει και την Τεκτονική θύρα. Εμείς οι Τέκτονες είμαστε αναπόσπαστα μέλη της Ελληνικής κοινωνίας. Δυστυχώς όμως στην παρούσα περίσταση αντί να γίνουμε πρωτοπόροι σε βαθιές τομές που θα αποτελούσαν τον κινητήριο μοχλό (όπως επιτάσσει και ο ιστορικός μας ρόλος) για το ξεπέρασμα της κρίσης στην κοινωνία, καταλήξαμε απλοί ακόλουθοι των κρατούντων ρευμάτων και άβουλοι μιμητές.
Υπάρχει μια λέξη στην ελληνική γλώσσα με φαινομενικά διπλή σημασία. Η λέξη "κρίσις":
Κρίσις σημαίνει γκρέμισμα των σταθερών αξιών και προσανατολισμών σε ένα τομέα ή και στο σύνολο της κοινωνικής δραστηριότητας, χωρίς δημιουργική αντιπρόταση. Κρίσις επίσης, σημαίνει απόφαση, σημαίνει ευθύνη της απόφασης, πχ η κρίση του δικαστηρίου, η ορθή κρίση κλπ.
Στην πραγματικότητα η δεύτερη αυτή σημασία της λέξεως κρίση προηγείται της πρώτης, δηλαδή της καταβαράθρωσης των αξιών χωρίς εναλλακτική πρόταση αντικατάστασης τους, όταν η κατάσταση αυτή οφείλεται σε σειρά λανθασμένων ή παρορμητικών κρίσεων- αποφάσεων ατομικών ή συλλογικών.
Θεωρώ ότι είμαι Τέκτ.: διότι πιστεύω και προσπαθώ να κάνω πράξη τις θεμελιώδεις αρχές του Τεκτονισμού της αυτογνωσίας και της εξ αυτής προερχομένης προσωπικής ευθύνης. Στην ώρα αυτή λοιπόν την " κρίσιμη" για τον Ελληνικό Τεκτονισμό νομίζω ότι είναι η ώρα για κρίσεις- αποφάσεις που θα οδηγήσουν σε αυτοκάθαρση. Είναι η ώρα για κρίσεις αποφάσεις προσωπικής ευθύνης - δράσης και όχι αδράνειας - ανευθυνότητας.
Ας μη γελιόμαστε Αδ.: μου, για τη σημερινή κρίση στο χώρο μας έχουμε όλοι ευθύνες και όχι μόνον οι Διοικήσεις των τελευταίων τριάντα ετών. Επί σειρά ετών επιδεικνύοντας ένα αδικαιολόγητο ναρκισσιστικό ελιτισμό, αρκεστήκαμε να καλλιεργούμε ένα θεωρητικό Τεκτονισμό, ικανοποιώντας μεν την ευγενή επιθυμία μας για πνευματικές ανατάσεις, παραγνωρίζοντας όμως και παραμελώντας την ανάγκη απόδειξης της γνησιότητας της θεωρίας δηλαδή την ανάγκη οι ανατάσεις αυτές να μετουσιωθούν σε πράξεις ευθύνης.
Επί σειρά ετών υιοθετώντας την αντίληψη ότι στον Τεκτονισμό προσερχόμαστε μόνο για υψηλές πνευματικές αναζητήσεις οι οποίες ανακούφιζαν το ανήσυχο πνεύμα μας, λησμονήσαμε ότι ταυτόχρονα είχαμε στα χέρια μας την ευθύνη για την περιφρούρηση του θεσμού μας που τόσα μας προσέφερε. Και λησμονήσαμε ακόμα ότι η περιφρούρηση αυτή απαιτεί ιδρώτα και αίμα. Αγωνία και πόνο. Λησμονήσαμε τέλος ότι πουθενά τα Τεκτονικά τυπικά δεν υπόσχονται ότι ο Τέκτ.: θα περάσει καλά με την έννοια της ανεμελιάς.
Δεν διαγνώσαμε έγκαιρα ότι το θεσμικό πλαίσιο του Tεκτονισμού ήταν απαρχαιωμένο, ανταποκρινόμενο ίσως σε άλλες κοινωνικές σταθερές και αξίες, με

άμεση συνέπεια την αδυναμία του να εξυπηρετεί σήμερα τις Τεκτονικές επιταγές της ελευθερίας της συνειδήσεως και τις ελευθερίας του αυτοπροσδιορισμού, χωρίς να τοποθετούνται στις ιδέες του εκσυγχρονισμού ταμπέλες του τύπου " άνθρωπος του τάδε ή του δείνα" ή το παραπλήσιο "εχθρός του Τεκτονισμού".
Επιδείξαμε επιλήψιμη άγνοια θεσμών και κανονισμών και εγκαταλείψαμε τις τύχες του Τεκτονισμού σε λίγους. Η κριτική μας περιορίστηκε στη γνωστή νεοελληνική γκρίνια του τύπου " οι άλλοι τα κάνουν ή δεν κάνουν", "ας ενδιαφερθούν αυτοί που έχουν τις καρέκλες" κλπ.
Δεν συνειδητοποιήσαμε ότι καμιά "κρίση" δεν ανοίγει τα φτερά της αν δεν συναντήσει την αποδοχή της σαν τον ούριο άνεμο που θα της επιτρέψει να εξαπλωθεί και να μολύνει την ατμόσφαιρα. Πάνω από όλα λησμονήσαμε ότι κάθε εξέλιξη εξαρτάται τελικά από την άποψη που έχει το μεμονωμένο άτομο, ο καθένας από μας δηλαδή, για τον εαυτό του και για τον κόσμο, υποβιβάζοντας τους εαυτούς μας από την θέση του πρωταγωνιστή στη θέση του αμέτοχου παρατηρητή.
Όμως η ώρα της ευθύνης δεν περιμένει. Η ώρα της δράσης προσεγγίζει βασανιστικά, διακυβεύοντας ίσως πολλά, αλλά είναι ανάγκη να περισωθεί το μείζον, που στην περίπτωση μας είναι το μέλλον του Τεκτονισμού στην Ελλάδα. Και δυστυχώς δεν μπορεί να υπάρξει μέλλον χωρίς συνειδητή προσπάθεια αυτοκάθαρσης από το σύνολο των Τεκτόνων. Θα είναι εκείνη η οποία θα δώσει στον Τεκτονισμό και τους Τέκτονες την αυτοπεποίθηση ότι όντως αποτελούν την πνευματική ελίτ, την πρωτοπορία και τον φάρο έναντι άλλων μορφών κοινωνικής και ανθρωπιστικής δράσης.
Οι θεσμικές παρεκκλίσεις έναντι των οποίων ο κάθε Τέκτονας οφείλει να υψώσει το ανάστημά του σήμερα, είναι τρείς και το αποτέλεσμά τους αυταρχικές διοικήσεις με συνεπακόλουθο τον υποβιβασμό των Τεκτόνων σε πειθήνια όργανα. Ανεξαρτήτως προσώπων οι παρεκκλίσεις αυτές αφορούν βασικά τρείς καίριους τομείς δραστηριότητας: α) οικονομική διαχείριση και έλεγχο, β) λειτουργία πειθαρχικού ελέγχου και γ) αναδιάρθρωση του θεσμού των αντιπροσώπων.
Η δυσλειτουργία στους τομείς αυτούς έχει τα γνωστά σε όλους μας αποτελέσματα που μόνο γενικά θα περιγράψω ως διαχειριστικές ανωμαλίες ομολογημένες, ανάπτυξη συστήματος εκφοβισμών και πιέσεων και τέλος δημιουργία σώματος πραιτοριανών, οργάνων του αυταρχισμού.
Δυστυχώς δεν είναι δυνατή η θεσμική αναδιάρθρωση του τεκτονισμού, αν με ειλικρίνεια και τόλμη και μακριά από σκοπιμότητες και κοντόφθαλμες θεωρήσεις δεν προβούμε σε συντονισμένη αυτοκάθαρση, από την ήδη υπάρχουσα κατάσταση.
Δύο είναι οι επιλογές κατά την ταπεινή μου άποψη πού διανοίγονται ενώπιον μας. Η μια είναι η γνωστή συνταγή των συμβιβασμών που ενδεχομένως να οδηγήσουν σε μια μικρής έκτασης αλλαγή προσώπων μεν αλλά και σε μια συγκάλυψη των αιτίων και υπαιτίων της κρίσης δε. Θα επιτύχουμε τότε μια προσωρινή ηρεμία, μια προσωρινή ανάπαυλα και εφησυχασμό, οι δε προσδοκώμενες θεσμικές αλλαγές θα μετατεθούν στο αόριστο μέλλον. Είναι σαν να θέλουμε να σταματήσουμε το βρασμό μιας κατσαρόλας σκεπάζοντας τη, αντί να σβήσουμε την εστία θερμότητας!
Η άλλη μας επιλογή είναι η δυναμική ενεργητική αντίδραση σε ότι συνεχίζει να καλλιεργεί και να υποθάλπει τις θεσμικές παρεκκλίσεις. Η θεσμική παρέκκλιση η οποία εμφανίζεται ενώπιον μας αυτή τη στιγμή έχει όνομα: ψηφοφορία για τη διάλυση του σωματείου "Τεκτονική Αδελφότητα”. Όμως λόγω του διαβλητού της
επιλεγείσας διαδικασίας(άλλα προβλέπει το καταστατικό του Σωματείου μας) αποτελεί για όλους μας καθήκον και υποχρέωση όχι μόνο αποχής από την ψηφοφορία αλλά και παραλαβής των ψηφοδελτίων. Διαφορετικά ακόμα και η παραλαβή του ψηφοδελτίου παρέχει την ευχέρεια λόγω της ομιχλώδους διαδικασίας, ακόμα και αν δεν χρησιμοποιήσουμε το ψηφοδέλτιο να... Ψηφίσει κάποιος άλλος για μας!!!
Όλα αυτά βεβαίως αν από την έρευνα που υπεύθυνα θα κάνει ο καθένας ξεχωριστά, θα συμφωνήσει ότι όντως η διαδικασία αποτελεί παρέκκλιση. Οφείλουμε ως Τέκτ.: να μην εκτελούμε εντολές της εκάστοτε Διοίκησης, όταν αυτές είναι αντίθετες με τους νόμους του Κράτους.
Μ.τ.Τ.Α.Α.
Λεωνίδας Κασιάπης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΑΡΚΑΔΕΣ ΕΣΜΕΝ

H ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Ο ΟΡΚΟΣ

«Ορκίζομαι ενώπιον του αληθινού Θεού, ότι θέλω είμαι επί ζωής μου πιστός εις την Εταιρείαν κατά πάντα. Να φανερώσω το παραμικρόν από τα σημεία και τους λόγους της,.......


Ορκίζομαι ότι θέλω τρέφει εις την καρδίαν μου ΑΔΙΑΛΛΑΚΤΟΝ ΜΙΣΟΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΤΥΡΡΑΝΩΝ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ μου, των οπαδών και των ομοφρόνων με τούτους, θέλω ενεργεί κατά πάντα τρόπον προς βλάβην και αυτόν τον παντελή όλεθρόν των, όταν η περίστασις το συγχωρήσει.

Ορκίζομαι να συντρέχω, όπου εύρω τινά συνάδελφον, με όλην την δύναμιν και την κατάστασίν μου. Να προσφέρω εις αυτόν σέβας και υπακοήν, αν είναι μεγαλύτερος εις τον βαθμόν και αν έτυχε πρότερον εχθρός μου, τόσον περισσότερον να τον αγαπώ και να τον συντρέχω, καθ΄όσον η έχθρα μου ήθελεν είναι μεγαλυτέρα.


Ορκίζομαι ότι καθώς εγώ παρεδέχθην εις Εταιρείαν, να δέχομαι παρομοίως άλλον αδελφόν, μεταχειριζόμενος πάντα τρόπον και όλην την κανονιζομένην άργητα, εωσού τον γνωρίσω Έλληνα αληθή, θερμόν υπερασπιστήν της πατρίδος, άνθρωπον ενάρετον και άξιον όχι μόνον να φυλάττη το μυστικόν, αλλά να κατηχήση και άλλον ορθού φρονήματος.


Ορκίζομαι να προσέχω πάντοτε εις την διαγωγήν μου, να είμαι ενάρετος. Να ευλαβώμαι την θρησκείαν μου, χωρίς να καταφρονώ τας ξένας. Να δίδω πάντοτε το καλόν παράδειγμα. Να συμβουλεύω και να συντρέχω τον ασθενή, τον δυστυχή και τον αδύνατον. Να σέβομαι την διοίκησιν, τα έθιμα, τα κριτήρια και τους διοικητάς του τόπου, εις τον οποίον διατριβώ.

Τέλος πάντων ορκίζομαι εις Σε, ω ιερά πλην τρισάθλια Πατρίς !


Ορκίζομαι εις τας πολυχρονίους βασάνους Σου.


Ορκίζομαι εις τα πικρά δάκρυα τα οποία τόσους αιώνας έχυσαν και χύνουν τα ταλαίπωρα τέκνα Σου, εις τα ίδια μου δάκρυα, χυνόμενα κατά ταύτην την στιγμήν, και εις την μέλλουσαν ελευθερίαν των ομογενών μου ότι αφιερώνομαι όλως εις Σε.


Εις το εξής συ θέλεις είσαι η αιτία και ο σκοπός των διαλογισμών μου.

Το όνομά σου ο οδηγός των πράξεών μου, και η ευτυχία Σου η ανταμοιβή των κόπων μου.
Η θεία δικαιοσύνη ας εξαντλήσει επάνω εις την κεφαλήν μου όλους τους κεραυνούς της, το όνομά μου να είναι εις αποστροφήν, και το υποκείμενόν μου το αντικείμενον της κατάρας και του αναθέματος των Ομογενών μου, αν ίσως λησμονήσω εις μίαν στιγμήν τας δυστυχίας των και δεν εκπληρώσω το χρέος μου.


Τέλος ο θάνατός μου ας είναι η άφευκτος τιμωρία του αμαρτήματός μου, δια να μη λησμονώ την αγνότητα της Εταιρείας με την συμμετοχήν μου».

Διαδήλωση κατά του Μεγάλου Διδασκάλου της Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Γαλλίας

Διαδήλωση κατά του Μεγάλου Διδασκάλου της Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Γαλλίας
ΕΔΩ.....ΚΟΤΕΣ ΤΑ ΠΟΥΛΑΚΙΑ ΜΟΥ...ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΧΑΣΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΛΙΛΙ

Διαδήλωση κατά του Μεγάλου Διδασκάλου της Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Γαλλίας Το Σάββατο 3 Δεκ. 2011 πραγματοποιήθηκε στο Palais des Sports Murcel Cerdan συγκέντρωση διαμαρτυρίας κατά του Μεγάλου Διδασκάλου της GLNF.

Οι περίπου 1200 παρευρισκόμενοι ζήτησαν την απομάκρυνση του Μ.Δ Francis Stefani κατηγορώντας τον για τον τρόπο που διοικεί την συντεχνία. Οι διαδηλωτές τραγούδησαν το γνωστό τραγούδι των Παρτιζάνων (Marseillaise) και κατέθεσαν στεφάνι παραπέμποντας στο θάνατο της αδελφότητας.

Να σημειωθεί ότι η διαδήλωση καλύφθηκε από τον τύπο με εκτενή αναφορά από την LaParisien .


ΑΠΟ ΤΟ BLOG

http://tektonismos.blogspot.com/2011/12/blog-post_05.html?spref=fb

ΝΑ ΤΟΥΣ ΧΑΙΡΕΣΘΕ

ΝΑ ΤΟΥΣ ΧΑΙΡΕΣΘΕ
Από το Freemasonry today (τεύχος Μαρτίου 2009). Ποιοί είναι οι εικονιζόμενοι ; Κάντε κλικ στη φωτογραφία και φουσκώστε από Εθνική Υπερηφάνεια

ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ ΩΡΕ

Για πάνω από τέσσερα χρόνια καλούμε τη διοίκηση της Μεγ. Στοάς να κάνει έστω μια δήλωση για το όνομα της Μεγάλης Στοάς που φύτεψαν οι άγγλοι στην γειτονική χώρα που καπηλεύεται την πολιτιστική κληρονομιά όχι μόνο της Μακεδονίας αλλ' όλης της Ελλάδας.
Εκατοντάδες χιλιάδες Ελλήνων έχουν αγανακτήσει με την θυελώδη σιωπή της διοίκησης της Μεγάλης Στοάς, που περιφρονεί όχι μόνο τα Εθνικά μας θέματα αλλά και την μοναδική πατριωτική παράδοση του Ελληνικού Ελευθεροτεκτονισμού.
Απευθυνόμενοι σ' αυτούς τους λέμε " ...το 1993 οι Άγγλοι σας απαναγνώρισαν γιατί ένας καλεσμένος σας μίλησε σε ανοιχτή εκδήλωση για το Μακεδονικό και σε λίγα χρόνια σας φυτεύουν στα Σκόπια μιά Μεγάλη Στοά με το όνομα της Μακεδονίας που καπηλεύεται μέχρι και το σήμα σας (το Γ). Εσείς παρίστασθε σε κοινές διεθνείς εκδηλώσεις με τους Σκοπιανούς και δεν κάνετε ούτε μια απλή δήλωση, όπως ο τελευταίος μουσικοχορευτικός σύλλογός μας σε ανάλογες εκδηλώσεις . ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ ΩΡΕ."

ΠΡΟΣΟΧΗ - attention -achtung-attenzione- ΠΡΟΣΟΧΗ

Το παρόν ιστολόγιον είναι ΑΥΣΤΗΡΩΣ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟΝ δια τους Τέκτονες τους ανήκοντες εις στοάς υπό την Μ. ΣΤ. της Ελλάδος, καθότι διάκειται εχθρικώς προς την παρούσα διοίκησή της (όπως ισχυρίζεται η ίδια )
Η δια του διαδικτύου διακίνηση του περιεχομένου του, ως και η ανάγνωση, υπαγόρευση, φωτοαντιγραφή η άλλη αναπαραγωγή, διαφήμιση, προώθηση, επίδειξη, όλου η μέρους, κατοχή, χρήση, νομή δι' αντιφωνήσεως η μη , μετ' εκταξεως η μη , μίσθωση, δωρεά, δωρεά αιτία θανάτου, νέμηση ανιόντος, πώληση με αντιφώνηση νομής η μη, δάνειο , χρησιδάνειο, εισαγωγή, εξαγωγή και εμπορία του, επιφέρει πειθαρχικόν έλεγχον, συμφώνως τω άρθρω 203 παρ. 2γ και 3α δ και ι του Γενικού Κανονισμού της Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος (αρμόδιος κ. Τρουχίλο, οδός Ιεράς Εξετάσεως και Στάλιγκραντ 13, Τ.Κ. 666. Μεσαίωνας
Treblinka, 7ο Κρεματόριο δεξιά)


Ο ΕΝΔΟΞΟΣ ΑΛ - ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ ΛΑΜΟΓΙΟ

Ο ΕΝΔΟΞΟΣ ΑΛ -  ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ ΛΑΜΟΓΙΟ
Εκείνα τα κόλπα με τις μεταχρονολογημένες πληρωμές και τις γυψοσανίδες πως μου ξέφυγαν ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΕΓΑΣ ΧΑΣΟΔΙΚΗΣ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ ?

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΕΓΑΣ ΧΑΣΟΔΙΚΗΣ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ ?
ΩΡΕ ΤΙ ΜΑΝΙΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ?

ΠΡΟΣ ΛΕΒΕΝΤΕΣ

ΤΕΛΙΚΑ ΡΕ ΛΕΒΕΝΤΕΣ ΤΟΥ ΤΑΛΛΗΡΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΣΑΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ Η ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ ΓΑΡΓΑΡΑ

Ποίον αφορά η κατωτέρω περιγραφή του αειμνήστου Υπάτου Μεγάλου Ταξιάρχου Χρυσάνθου Κατσικοπούλου

“…..Εν γνώσει του ψευδολογών….εμφανίζεται ως τελείως αναξιόπιστος και κάθε άλλο Χριστός και ενάρετος , καθόσον προκειμένου να καταστή ενεργόν μέλος του Υπάτου Συμβουλίου, απηλλωτρίωσε τον εαυτόν και την προσωπικότητά του, καταστάς πράγματι ΠΡΑΓΜΑ, RES, ΟΝΙΟΝ, διαπραγματευθείς την ψήφον του δια δολοπλοκιών και δια προσπαθειών όπως εξακριβώσει ποίος θα τον προέκρινεν ως Ανθύπατον, ίνα τον ψηφίση ως Ύπατον…ο πολέμιος του Σκωτικού Τεκτονισμού, ο υβριστής του Υπάτου Συμβουλίου, ο ανέντιμος και διαφθορεύς αφού εβολιδοσκόπει Κρ. Αδελφούς ους προσεπάθει να διαφθείρει ….έρπων και λίχων….εξακολουθών την επιδειξιομανίαν του…ως άλλος σατραπίσκος…μεθυσμένος με την πρόσκαιρον δόξαν του…”


ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΒΡΙΖΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ

ΑΠΟ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΡΕΖΙΛΗΔΕΣ

ΠΡΙΝ ΕΚΑΤΟ ΧΡΟΝΙΑ

ΠΡΙΝ ΕΚΑΤΟ ΧΡΟΝΙΑ
Ο επίσκοπος Πειραιά εδώ και χρόνια επιδίδεται συστηματικά σε υβριστική και συκοφαντική εκστρατεία κατά του Ελευθεροτεκτονισμού. Στα πλαίσια της εκστρατείας αυτής έχει ασκήσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσφυγή με την οποία επιδιώκει την διάλυση των Τεκτονικών στοών. Πρόσφατα και με αφορμή τις δηλώσεις της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος για την πολιτική κατάσταση της χώρας, εμφανίσθηκε σε Τηλεοπτικές εκπομπές μεγάλης ακροαματικότητας και συνέχισε τις υβριστικές και συκοφαντικές επιθέσεις κατά του Ελευθεροτεκτονισμού. Απ’ όσα γνωρίζουμε ουδεμία τεκτονική δύναμη αντέδρασε με οποιοδήποτε τρόπο. Η τεκτονική ιστορία μας πληροφορεί ότι σε κάθε παρόμοια περίπτωση οι τεκτονικές αρχές εκδήλωναν άμεσα σοβαρότατες αντιδράσεις προκειμένου όχι μόνο να παύσουν οι άδικοι επιθέσεις αλλά και δια να ενημερωθούν περί του Τεκτονισμού οι απληροφόρητοι πολίτες. Σήμερα που βρισκόμαστε σε εποχή γενικευμένης κρίσης, όπου εκκολάπτονται και εμφανίζονται συνεχώς αλυτρωτικές και συνομωσιολογικές θεωρίες αποδίδουσες στον Ελευθεροτεκτονισμό κάθε κακό, οι τεκτονικές διοικήσεις κοιμόνται μακαρίως τον ύπνο της εσωστρέφειας και της πρωτοφανούς ανικανότητας και δυστυχώς δικαιώνουν συνεχώς την αυστηρή κριτική μας. Δημοσιεύουμε τελείως ενδεικτικά απόκομμα της εφημερίδας ΕΜΠΡΟΣ της 1.3.1909 όπου περιέχεται άρθρο του τότε Υπάτου Μεγάλου Ταξιάρχου Εμμ. Γαλάνη, περί τεκτονισμού (χρησιμοποιεί τον σωστό όρο «ελευθεροτεκτονική»). Το άρθρο αυτό δημοσιεύθηκε εξ αφορμής και σε απάντηση επιθέσεων όχι Επισκόπου μεγάλης πόλεως, αλλ’ ενός ιεροκήρυκα του Βόλου, το 1909 και όχι το 2010. Αθήνα Δεκέμβρης 2010 Καθηγητής Σπήλιος Αναγνωστόπουλος